Přes Havanu do Viňales

První týden našeho pobytu na Kubě je za námi. Musíme se rychle přesunout přes Havanu na sever, do velmi atraktivní lokality Viňáles. Do Havany to máme nějakých 300 km, ale podle mapy to má být po dálnici.  No to mě podrž. Dálnice? Ano, megalomanský postavili cestu se čtyřmi pruhy tam a čtyřmi zpět. Tak nějak jsem si vzpomněl na ten vtip s Adidasem. Čím víc pruhů, tím víc Adidas. Dokonce na této cestě nikoho nepotkáte. Občas sice přejede napříč povoz tažený krávou, ale osobní auto zcela vyjímečně, a když tak s turistou. Kvalita cesty je velmi nejistá. Upalujete si to maximálně stovkou, ale najednou se před vámi objeví díra, ve které by náš Matiz resp. Atos zcela zmizel. Žádná značka, žádné upozornění. Jiný kraj, jiný mrav. Pelášíme si to ale na kubánské poměry skutečně velmi rychle. Autu se to pomalu přestává líbit a 20 km před Havanou začne trošičku vynechávat. Jako zázrakem však na periferii Havany dojíždíme a v tom auto zcela oněmí. Kdyby se to stalo kdekoliv jinde, tak máme po dovolené. V Havaně jsme však zavolali na pobočku naši „půjčovny“ a během dvou hodin máme nové auto.

s tímto fárem jsme objeli sever Kuby

Původně jsme chtěli Havanou pouze projet, ale zdržení s výměnou auta nás přinutilo tady přespat. Naštěstí nám v půjčovně zařídili i ubytování.  Ubytko bylo skutečně na kubánské poměry velmi slušné a tak jsme si ho zarezervovali i na ty poslední tři dny, které plánujeme strávit v tomto nádherném městě.

Ráno pokračujeme směr Viňáles. Místo, které průvodce velmi vychvaloval, ale měl tentokrát skutečně pravdu.

cestou do Viňáles

Jde v podstatě o bývalý prales, který se i místy zachoval, ale povětšinu byl vymýcen. Pahorky jsou velmi zvláštního tvaru. Homole střídá homoli, občas skály a nad celým horizontem působivý opar, který ale bohužel znemožňoval udělat pěknou fotku.

Viňáles - úžasná krajina nástěnné malby, prý pravé indiánské

Ubytovali jsme se v domku s modrým trianglem a vyrazili do okolí. Lonely píše, že je zde jeskyně, že které v 17.00 hodin vyletí najednou desetitisíce netopýrů. Přijeli jsme právě na tuto hodinu a netopýři nikde. No jo, zapomněli jsme, že se stejně jako v Evropě posunul o hodinu čas a netopýrům to nikdo neřekl. A tak jsme zůstali v místní restauraci v bezprostřední blízkosti ústí jeskyně. Obsluha slíbila, že nám ugriluje čerstvé kuřecí čtvrtky a já si dal pivko a Vlasta skleničku havana rumu. Hodinka byla nějak zvlášť dlouhá a tak těch piv a panáků bylo povícero. Netopýři sice vyletěli, ale k desetitisícům asi devět tisíců chybělo.

čekám na netopýry u jeskyně

Nicméně nám se v restauraci natolik zalíbilo, že jsme ztratili pojem nejen o čase, ale i o čárkách na účtu. Zlatým hřebem byla skutečnost, že najednou vypnuli elektřinu a borec nebyl schopen nás zkasírovat. My nevěděli, kolik jsme zkonzumovali a on to měl natipované v pokladně, která bez proudu nefungovala. A tak nás bez většího násilí přesvědčil, abychom si dali ještě rundu, že výpadek proudů trvá povětšinou maximálně hodinku. Z hodinky byly dvě a my dva jsme byli jako čtyři. Prostě jsme pár dni na cestě nečichli k alkoholu a tělo si ho jednoduše žádalo. No zpumprlikovali jsme se jako za mlada a vůbec mi nedošlo, že se ještě musíme asi 20 km vrátit do našeho privátu. Elektřina stále nefungovala a tak jsme uzavřeli seriózní dohodu, že přijedeme zaplatit zítra. Neuvěřitelné. Ve stavu, který zažívá prezident Zeman každodenně, jsem sedl za volant a fičel si to cestou necestou. Dnes, s odstupem času si říkám, že kdybych tenkrát sejmul jednoho z desítek neosvětlených cyklistů, tak tam bručím ještě dneska. Stydím se a zároveň se mi to nesmazatelně vrylo do paměti. Nikdy více bych to neudělal a nikdy více jsem to skutečně neudělal.

Viňáles - velký opar focení nepřál, ale úžasné

Ráno vyrážíme na pobřeží na vyhlášené pláže Santa Lucia. Po včerejšku plánujeme jen tak sebou plácnout na pláži a nic nedělat. A tak to taky proběhlo. Jen s tou výjimkou, že nám oběma bylo poměrně zle a na tom slunci se to ještě znásobilo. Dobře nám tak. Jen je škoda, že jsme si toho unikátního místa více neužili.

pláž Santa Lucia

!PSC !MESTO

E: !EMAIL

T: !TELEFON

uživatelský obsah - vždy jako poslední článek!!!