Ostrava - Chania

Odjezd z Ostravy 26.2.2018

Vyrážíme směr Budapešť a dále na jih přes Srbsko, Makedonii a pevninskou část Řecka. Večer dorážíme k horkým pramenům v Thermopylech. Tady jsme si fakt užili super koupání, a i když okolí není příliš zajímavé, tak přece jen je z toho místa cítít závan historie - bitvy u Thermopyl, jejiž památník jsme navštívili.

A taky závan několika kozenek.

Trajekt z Pirea v pohodě. Koupili jsme si lístky přímo v přístavu a zvolil jsme cestu do Chanie, i když lze přistát i v Heraklio. Záleží na plánu trasy a místu pohybu na Krétě. Mi to bylo celkem jedno, ale Kuba bude odlétat později z letiště u Chanie, tak jsem se rozhodl pro toto cílové z hlediska přesunu a na Krétě výchozí město z hlediska pobytu.

Vezeme si sebou i golfovou výbavu a tak naše první kilometry (cca 120 km) směřuji po severním pobřeží k městečku Hersonissos, kde je tč. jediné golfové hřiště na Krétě, ale za to nádherné. Vše je krásně zelené, rododendrony a další květiny krásně kvetou, hraje se více méně v horách s nádhernými výhledy na moře. Já se sem vypravím určitě ještě minimálně jednou a tak příliš netruchlím.

Přes Knosos pokračujeme napříč Krétou na jih až do přímořského městečka Agia Galini.

Konečně zde ochutnáme úžasnou řeckou kávu a taky pomeranče přímo ze stromu. Nic sladšího jsme ještě nejedl.

Centrální části ostrova míříme na severozápad zpět k městečku Chania, které se stane na můj pobyt svým způsobem středobodem, i když leží až na západním pobřeží. Příroda se probouzí ze zimního spánku a je zajímavé pozorovat, jak se probozí příroda a na pozadí jsou hory zasněžené horami sněhu.

Počasí je absolutně skvělé. Krásných 25 stupňů je cestovatelsky velmi příjemných. Spousta lidí varovali před zimou a hlavně nestálým počasím, ale já vsadil na manželkou dvojici, která realizuje svůj sen a chce za 10 let projet evropu po pobřeží a křížem krážem. Nyní jsou na cestě už 5 rok a jejich poznatky jsou velmi inspirativní.

http://www.bydlikemevropou.com/                            Tito cestovatele byli na Krétě od vánoc do března a moc tuto destinaci doporučovali.

Dalším naším postupným cílem je západní pobřeží. Protože tady Kuba bude už jen pár dní, tak nemáme na co čekat a po noclehu u městečka Kissamos vyrážíme na jedno z nejzajímavějším míst Kréty a to na severozápadní výběžek nazvané Balos Lagoon. Cesta tady je pouze šotolina, ale riskli jsme to a po hodině jsme urazili oněch 10 km, kdy bydlík trpěl jako kůň. Vysledek však stál za to.

nocleh u Kissamos

přejezd na Balos

a teď už samotná laguna Balos

Pokračování po západním pobřeží na jih patřilo také k jedné z nejkrášnějších cest na Krétě. Přes městečko Sfinari až na jih na výběžek Elafonissi.

53ce179d-ef41-4867-a717-2733f8f7d88c 0cc5bb1f-5774-40f7-85cf-ac39df9661a0

2ee6a414-0b0e-43c5-80bb-92df6183a7a0 C58bb42f-4fec-42c7-b936-1797bd655364

29801155-9506-442d-aeee-e41c62cea337 Ffabe2b9-3608-41d7-8843-e34d0b0d0f1a

Na závěr Kubova pobytu jsme zajeli na bohatou večeři a to kam jinam než do Chania. Přímo v přístavu jsme si vybrali tavernu, kde večeřelo nejvíce lidí. Jaké bylo naše překvapení, když za námi přišla češka, která se tady provdala a jejím manžel je majitelem této taverny. I ona říkala, že březen je z hledisko pobytu na Krétě bez turistů tím nejlepším měsícem. V Evropě zima, tady krásně teploučko. V únory podle ní na Krétě dost prší. Teď už je tady jen jeden nepřítel a tím je občasný silný vítr. Ale i s ním je tady život velmi příjemný. Dostali jsme od ní i slevovou kartu a tak jsem zde později zavítal ještě na další dvě večeře. :)

Kuba odlétá, bylo s ním fajn. Tak někdy zase ahooooj.

int(1)

Novinky

Rychlý kontakt

!FIRMA

!ULICE

!PSC !MESTO

E: !EMAIL

T: !TELEFON

uživatelský obsah - vždy jako poslední článek!!!